دانستنی ها

منابع آب

انواع منابع آب:
  1. آبهای زیرزمینی: آبهایی که از آبهای عمیق زیرزمینی بیرون می آیند ممکن است ده ها ، صدها یا هزاران سال پیش به دلیل باران باریده باشند. لایه های خاک و سنگ به طور طبیعی آب زیرزمینی را با درجه شفافیت بالا فیلتر می کند و اغلب ، علاوه بر افزودن کلر یا کلرامین به عنوان ضدعفونی کننده های ثانویه ، نیاز به تصفیه اضافی ندارند. چنین آبی ممکن است به عنوان چشمه ، چشمه آرتزی یا از گمانه یا چاه بیرون بیاید. آبهای عمیق عموماً دارای کیفیت باکتریولوژیکی بسیار بالایی هستند (به عنوان مثال ، باکتریهای بیماریزا یا تک یاخته های بیماری زا معمولاً وجود ندارند) . آب ممکن است سرشار از مواد جامد محلول ، به ویژه کربنات ها و سولفات های کلسیم و منیزیم باشد. بسته به اقشاری ​​که آب از آنها عبور کرده است ، ممکن است یونهای دیگری از جمله کلرید و بی کربنات وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به کاهش میزان آهن یا منگنز این آب وجود داشته باشد تا برای نوشیدن ، آشپزی و استفاده از لباسشویی قابل قبول باشد. ضدعفونی اولیه نیز ممکن است مورد نیاز باشد. در جایی که تغذیه آب های زیرزمینی انجام می شود (فرایندی که در آن آب رودخانه به آبخوان تزریق می شود تا آب در مواقع فراوان ذخیره شود تا در زمان خشکسالی در دسترس باشد) ، آب های زیرزمینی بسته به مقررات ایالتی و فدرال قابل اجرا نیاز به تصفیه اضافی دارند.
  2. دریاچه ها و مخازن مرتفع: مخازن مرتفع که معمولاً در سر آب رودخانه ها قرار دارند ، بالاتر از هرگونه سکونت انسانی قرار دارند و ممکن است توسط یک منطقه حفاظتی احاطه شوند تا فرصت های آلودگی را محدود کنند. سطح باکتری ها و عوامل بیماری زا معمولاً پایین است ، اما برخی از باکتری ها ، تک یاخته ها یا جلبک ها وجود خواهند داشت. جایی که ارتفاعات جنگلی یا پیتی هستند ، اسیدهای هیومیک می توانند آب را رنگ کنند. بسیاری از منابع مرتفع دارای pH پایینی هستند که نیاز به تنظیم دارد.
  3. رودخانه ها ، کانالها و مخازن کم زمین: آبهای سطحی خشک دارای بار باکتریایی قابل توجهی هستند و همچنین ممکن است حاوی جلبک ، جامدات معلق و انواع ترکیبات محلول باشند.
  4. تولید آب جوی یک فناوری جدید است که می تواند آب آشامیدنی با کیفیت بالا را با استخراج آب از هوا با خنک کردن هوا و در نتیجه متراکم شدن بخار آب ارائه دهد.
  5. برداشت آب باران یا جمع آوری مه که آب را از اتمسفر جمع آوری می کند ، می تواند به ویژه در مناطقی با فصول خشک قابل توجه و در مناطقی که مه وجود دارد حتی در مواقعی که باران کم است ، استفاده شود.
  6. نمک زدایی آب دریا با تقطیر یا اسمز معکوس.
  7. آب های سطحی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *